ספר אמן
 
בחזרה להווה
לתערוכה : סשה אוקון Observationes
הקומדיה האנושית: סוף הדרך
מאמר על תערוכה: סשה אוקון - Observationes
רבקה ססובר - תורת המשחקים
 
יוסף הירש – "מבעד למסכה"
  
Shlomith Haber-Schaim – Prints and Drawings 1970-2011

יהודה שץ - תקציר תולדות חיים
 יהודה שץ נולד וגדל במושבה מגדיאל (בטרם הפכה להוד-השרון).
למד בביה"ס לאמנות "בצלאל" בירושלים . אחרי שהות בת שבע שנים באיטליה, למד "במכון אבני לאמנות"  בקורס דו שנתי של "השתלמות לציירים בוגרי אקדמיה".
משנת 2000 גר עם אשתו איטה, בפרדס-חנה-כרכור.
קטנות שהן גדולות

המאמר נכתב על המיניאטורות של ליאת פולוצקי שהוצגו בתערוכה רטרוספקטיבית של מיניאטורות בספטמבר 2010 בבית האמנים בירושלים.
בתערוכה הוצגו  77 מיניאטורות מהשנים 1999 - 2009.
המאמר נמצא גם בקטלוג המקיף של התערוכה המכיל 100 רפרודוקציות של  מיניאטורות בגודל  1:1 ומתורגם גם לאנגלית.

מתחת לפני השטח

התערוכה מבקשת לבדוק  את הפורטרט כישות דואלית החושפת מרחב חיצוני חשוף של פני שטח מול מרחב הנפש הפנימי של המצולם, הסמוי מן העין. הזהויות המצולמות בעבודות האמנים, נעות בין התגלות להסתרה, בין בריחה לנוכחות עיקשת. המתח בעבודות נוצר בין המעטפת החיצונית הצילומית, חסרת הנפח מול עומק שלא נמצא בשדה העובדתי, אך ניתן לחוש בו משתקף בפורטרט ופתוח לפרשנות. התערוכה בוחנת את הפער בין הניראות של הפורטרט, מול המסתורי הקיים באדם ואינו מתמסר לצופה.

תפרים - ערבית
תפרים
בתערוכה "תפרים" מציגות שש אמניות ישראליות: ארבע ערביות ושתי יהודיות. העבודות בתערוכה מושתתות על שימוש בחומרים שונים כגון: שערות, חבלים, חוטי תפירה, בעזרתם ’תפרה’ כל אחת מהאמניות זיכרון אישי משלה. למרות ההקשר הפרשני החושף את התפרים כעבודה נשית מסורתית, מוצגת בתערוכה נוכחות של עבודות החורגות ממסגרת התייחסות זאת, והכוח טמון הן בעבודות קטנות מימדים והן בגדולות
עידו מרקוס - מציג
טקסט שכתב עידו מרקוס בהקשר לתערוכה "בקטנה" המוצגת בימים אלו בגלריה יאיר
ירושלים של רקיע
David Rakia

 

 

מתוך הספר שכתב דר’ גדעון עפרת על רקיע : " דוד רקיע - אותות " יצא לאור בשנת 2009 .  

 

cosmic scribe

DAVID RAKIA’S paintings show the artist’s 40-year preoccupation with the Hebrew alphabet
Edna Barromi Perlman
http://sites.google.com/site/drednabarromiperlman/
האודיסיאה של המסדרון
תיכף אשוב
לקראת תערוכה שלי בתיאטרון ירושלים, אשר תערך תפתח ב 18.01.10
ואשר תקרא "תיכף אשוב" כתב העיתונאי ארנון לפיד מאמר.
חופים הם לפעמים / שלמה הר פז
לחוף אותו הים / לי היא חבס
לחוף אותו הים / רבקה ססובר פלד

דברים לתערוכה ’לחוף אותו הים’, דצמבר 2009

עמוק בתוך הראי/ רמי סערי
בין שתי ערים/יובל בן-עמי

לקטלוג התערוכה במדריד , AMADOR DE LOS RIOS, אוקטובר 2005

נקודת תצפית/ליאורה בינג-היידקר

לקטלוג התערוכה ’הבזקים’, גלריה אלה, ירושלים נובמבר 2005

דברים לפתיחת תערוכת שלומי ברוש - נגיעות
שלומי ברוש - נגיעות / יוני 2007
מפגש עם נמרוד של דנציגר
נגעתי במיתוס במו ידיי!
אסנת בר-נט סנד – אהבה מנצחת
אמנות לכל דבר, ותסמונת דאון
דורון ליבנה - גלריית אגריפס 12 כתהליך עם תשתית היסטורית...
אמן ומורה, ממיסדי אגריפס 12
ורנר בראון - דור המדבר של הצילום בישראל, צלם אמן
חדווה שמש - דיוקן
מנהלת "הגלריה החדשה" באצטדיון טדי דיוקנה של אמנית ואוצרת ירושלמית למהדרין
"אודות האהבה" – פיסול סביבתי במגדל המוזיאון הפסל: ערן שקין
החלפת קבצי תמונות בקבצים מקוריים
הצטרפות לאתר
פרסום באתר
סילבר פמלה / מעגלים בחול
שץ בצלאל "שאלת הזיכרון התרבותי" / בעקבות רטרוספקטיבה 2006
מאמר השופך אור אחר ומפוכח על כתיבת תולדות האמנות הישראלית.
ימפולר רחל / רחיפה
מסה מקיפה על התערוכה
בצלאל רבקה / תערוכה "מישהו מפזר את הוורדים האלה אאולליה"
רבקה בצלאל היא חידה, וטוב שכך.
בלווה רותם / תערוכה "חניית ביניים"
אחת המסקנות המתבקשות מהתערוכה "חניית ביניים" של רותם בלוה היא כי כל העולם הוא במה, האמנות היא האמצעי להמחיש זאת והגלריה היא המקום להציג את האמנות. לחליפין ניתן לומר כי הגלריה עצמה היא מגרש משחקים, האמן הוא השחקן והעולם הוא מושא התבוננותו....
קליפשטיין אפרת / תערוכה "סודות" / ינואר 2006
בתערוכה, רישומים, אובייקט גדול המתנשא עד לתקרת הגלריה ושני פסלי רדי מייד. ארבע ההצעות הללו, כל אחת לשיטתה, מציעות לנו מערך משמעויות מצטבר בבואנו לפענח את הסוד...
גרוס מיכאל - על תערוכתו "עבודות אחרונות מהסטודיו"
מאמר שנוסף לתערוכה
פולחן הבשר בחברה הישראלית
החברה הישראלית מעדיפה את גיבוריה מתים ומעלה אותם אל אולימפוס לא להם... על תערוכת אורן אלבז / "סרקופאג"
לביא רפי / ערבי - שפם סגול
שהעניין המהותי המצטלל ועולה מהמכלול הפוליפוני המהווה את הקבוצה "ערבי - שפם סגול", הוא המפגש הדרמטי בין שתי ההיסטוריות הגדולות שהולידה המודרניות....
שיחה מקוונת עם גל וינשטיין
זכאי שי - "על דיאלקטיקת האדם והטבע" תערוכה 11.05 "תווי יער, הספריה"
...שהוא, והוא בלבד, מסוגל לכונן את היציאה מתוך מה שעולל: הרס הטבע, ששואתו תחזור, בסופו של דבר, אל האדם עצמו ותביא להכחדתו, אם לא יתעשת בעוד מועד.
ברגנר יוסל - תערוכה 11.05 "נעל אבודה"
"נקרא לתערוכה 'נעל אבודה' ", הצעתי. "למה אבודה ולא אבוד?" שאל יוסל. "נעל היא נקבה", עניתי. "הא", אמר יוסל, "כעת אני מבין טוב יותר את מה שציירתי".
זכאי שי - "בחתירה אל האל שפתי" / תערוכה 11.05 "תווי יער, הספריה"
ברוב המקרים הזיכרון והדמיון חוברים יחדיו כדי לברוא מחדש ולשקם את ההרס הבלתי הפיך. החשיבה התבניתית שלנו, זו שיש בה הרבה צורך להשיב את השלמות אל החלקי, הקטוע והשבור, פועלת גם כאן.
צ'צ'יק גיה - "domain" נובמר 2005
גיה צ'צ'יק משרטטת בתערוכתה ,domain המוצגת בגלרית הקיבוץ בתל אביב, את ה- domain שלה לא רק בגבולותיו הפיזיים של החלל, אלא גם כמושג הנע בין המוחשי למושגי, בין קניין לקניין רוחני....
הלן ואסנת - מסעות מצרפי החומר אל מרקמי היופי
מאמר מקטלוג התערוכה - עבודות על ברזל
יאירי יובל - על תערוכת "עד עולם"
על המבט המיוחד של יאירי המתבונן בבית המצורעים. מצורף לתערוכה כדף נלווה.
תומרקין, דבר האמן על תערוכתו במוזאון ברעם - קיץ 2005
לרון חני - אין סופיות
מאמר האוצרת על תערוכת הפיסול 2005
פלד יובל
מאמר מתוך קטלוג לתערוכה במוזאון הפתוח בתפן